Naupheota cinera (Lobster roach) naturlig "duft"?

Om det er spørgsmål om foderpulver, springhaler, bananfluer, så er det her du skal skrive.
Besvar
AnneHeegaard

Naupheota cinera (Lobster roach) naturlig "duft"?

Indlæg af AnneHeegaard » ons 6. nov 2019 00:41

Jeg har nu efterhånden fået en lille koloni op at køre. Det er en utrolig "renlig" kakerlak - forstået på den måde at jeg aldrig ser døde dyr på bunden. Der ligger kun deres tørre frass. Men de har en meget kraftig lugt, synes jeg. Ikke muggen eller fordærvet på nogen måde - men en stærk (river næsten i næsen) lugt. Slet ikke som dubia, chokoladekakerlakker, Gyna eller små kenyanere. Jeg håber at dem, som holder disse kakerlakker, kan fortælle om de har en naturlig anderledes lugt end andre kakerlakker? :geek:
(Jeg spørger selvfølgelig fordi lugt fra foderdyr kan tyde på pasningsfejl)

Jakob Lejbølle

Re: Naupheota cinera (Lobster roach) naturlig "duft"?

Indlæg af Jakob Lejbølle » man 11. nov 2019 18:23

Da jeg havde Naupheota cinera for mange år siden, kan jeg ikke huske at de lugtede, -Hvordan holder du dem, på æggebakker eller jord?

AnneHeegaard

Indlæg af AnneHeegaard » ons 13. nov 2019 23:16

Undskyld, så først dit svar nu. Jeg holder dem på æggebakker. Det gør jeg med alle mine kakerlakker. Det fungerer bare ikke for mig med jord. Men som sagt er der ikke tale om en "fordærvet" lugt, og kakerlakkerne ser sunde og fine ud, og der er kun et lille lag frass, ingen døde dyr. Oplever du ikke at f.eks dubia har en anden "kropslugt" end redrunners eller hvad nu man har?

Kaspar Wendelin

Indlæg af Kaspar Wendelin » tors 14. nov 2019 11:41

Anne husk at "frass" er lort og afføringen er meget allergen ved kaks.
Ting til salg afhentes i Køge(evt Holbæk) eller hveranden weekend i Århus V, fang mig på pb eller 25 34 27 55. Jeg sendes gerne hvis det passer med vejrliget eller det er tilbehør.

Mvh Kaspar

Besvar